Friday, July 16, 2010

Bila kerajaan umum minyak naik harga, korang bising. Bila kerajaan kata kerajaan bakal muflis, asal korang senyap?

Hi, salam! Hari neh harga minyak naik 5 sen lagi. So, apa korang punya pendapat? Ada any complains? Kadang kadang aku pelik jugak, ye ah maybe aku x guna kereta sendiri lagi sebab tuh aku pelik gamaknya. Pelik kenapa orang ramai bising sangat, complain sana sini bila harga minyak naik. Bila kerajaan cakap kerajaan bakal muflis sebab tanggung banyak sangt subsidi xde siapa pun bersuara nak bantah ke apa. Senyap je. Korang x pelik ke? Aku pelik, korang nak cakap aku neh species luar alam pun xkesah. *poyo je kan?

Semalam elok je aku dengan Incik Meggie nak pergi isi minyak kereta, terus cancel sebab terkejut tengok kereta yang sangat ramai beratur-ratur kat petrol pump tuh. Benda first terkeluar dari mulut aku is " Mesti esok minyak naik harga." Okay, aku main cakap je without baca any news yang cakap minyak petrol akan naik harga. Hebat jugak kan instinct aku? Hahah.

Setel bab isi minyak yang akhirnya kami xisi pun minyak. Sebab hampir semua petrol station sesak dengan kereta yang ramai. Diorang isi minyak ramai-ramai macam diorang xkan isi minyak dengan harga minyak yang baru dah lepas tuh. Then terus pergi lepak lepak makan makan kat mamat jap.

[Suasana di wall-wall Facebook]

Orang ramai complain minyak naik harga. Okay, kenapa perlu bising? Dulu naik sampai berbelas sen xde nak kecoh sangat. Last last senyap jugak. Ini baru naik 5 sen dah bising. Kalau lah gov announce subsidi minyak ditarik balik. Apa akan jadi kat negara kita neh agaknya ya?

Dah adat. Biasa lah tuh naik turun harga minyak. Cuba tengok negara lain. Ada pulak diorang subsidi macam kita? Xde kan? Xpe xpe. Nanti aku buat product baru,fuel dari air. Nak?


Nota kaki : Harga minyak naik or negara muflis. Mana satu korang nak?

1 Minit Mesyuarat:

Unknown said...

jgn salah paham atiqah hanis oi.
kerajaan ambik duit rakyat berjuta2.
nak beli kereta byr 2 kali ganda.
pinjaman 4.5%, proton 5%.
cuba bygkan ko nak beli bmw RM500k.
kerajaan dah ambik rm333k sebagai tax.
pinjaman pulak, kalau pinjam rm400k
setahun kena bayar 18k 4 interest.
setiap pinjaman bank, kerajaan pun dapat gak.
ade road tax, income tax lg.

jgn kesian sgt ngan kerajaan.

Post a Comment