Monday, July 19, 2010

Do i really need to do so doctor? No, you don't. I said, you don't have.

Hi, salam! Alkisah hari ini. Dating ehh bukan, it's a meeting with a doctor. Tadi aku ke pusat kesihatan. Haa, dah pergi pusat kesihatan agak-agak nak buat apa kat sana? What? Ambil ubat? It could be yes and it could be nope. Teehee. Dating? Yes yes! Opps. Hahaha. It's a meeting lah. Okay?

Alkisahnya. Tadi, aku dgn sorang kawan aku neh pergi pusat kesihatan sebab nak refer kes mata aku *ketumbit yang x mau hilang hilang. Cepat lak urusan kat PK hari neh, selalu nya berjam-jam baru settle, tapi hari ni x. Xsempat aku nak duduk dah dipanggil masuk. Dah makin efficient nampaknya Pk kat UiTM neh. Tahniah tahniah!

Elok ja aku masuk bilik rawatan, dalam hati cakap, "Alah, a man." Lemah juga aku kalau dapat doc lelaki neh, bukan nya aku suka. Aku x suka, sebab diorang neh x lembut macam doctor doctor perempuan (sengal lah kau Hanis memang ah x lembut sebab diorang kan lelaki bukannya auww, hahhaa). Okay okay!

Aku pun duduk lah, bermula lah sesi argument dalam bilik rawatan tuh. Argue punya argue then doc tuh kasi aku procedure yang sangat rumit. Damn ah, mana nak cari report kes ulser aku. Jaoh kot, xkuasa aku semata nak balik Kedah nak ambil report tuh then balik Shah Alam lak untuk follow up case. And aku pun xtahu ah doc tuh paham ke x apa aku gtau dia. Aku cakap lah untuk kes ulser aku tuh dah habis follow up. Tapi, dia nak juga argue, dia ingat aku neh budak Law kot suka debate debate. Dia nak juga suruh aku buat follow up plus dok ulang ayat yang sama. " No, you don't need that. I said, it's not urgent." Fine, memang xurgent pun, tapi kalau aku dah naik rimas hampir setahun benda tuh dok melekat kat mata aku, hangin juga aku tadi. Okay lah doc, you won't see me on the next appointment, susah betul. Baik aku balik Kedah buat operation then minta MC lama lama. Baru best. Hahaha.



Nota kaki : Dah xmau g PK dah. Merajuk!


0 Minit Mesyuarat:

Post a Comment